המרה מנייד לחנות

Store visit Conversion

Store visit Conversion

כיצד למדוד תהליך מכירה שמתחיל בפרסום אונליין ומסתיים בכניסה פיזית לעסק המקומי ומכירה ? Store visit Conversion

על פי מחקרים שנעשו בארה”ב תהליכי קניה רבים, של שווקים מקומיים, מתחילים בפרסום אונליין, כאשר לקוח לוחץ על מודעה של פרסום דיגיטלי ומסתיימים בקניה פיזית בעסק. עסקים רבים ובעיקר חנויות מגדילים את המכירות הפיזיות שלהם בחנות כתוצאה מפרסום דיגיטלי ב AdWords  וכתוצאה מכך עסקים אלו מכוונים את הפרסום כך שיגדיל את ההגעה הפיזית לחנות / עסק שלהם.

כיצד עושים זאת ?

אנו נתמקד בקמפיין שרץ ברשת החיפוש ורשת המדיה ונקפיד על הכללים הבאים:

  • מילות מפתח – זה הבסיס לקמפיין וצריכים הגדרה נכונה של מילות המפתח לעסק שלי.
  • הרחבה של מיקום העסק – במודעה יש להוסיף הרחבה של מיקום העסק כך שניתן יהיה לראות במפה היכן העסק שלי וגם לקבל הוראות כיצד להגיע לעסק שלי. ברור כי הרחבה זו רלוונטית רק לטווח שמתאים לעסק שלי וע”י שימוש ברדיוס ניתן לקבוע זאת.
  • קביעת Bid בהתאם למרחק – מומלץ לקבוע מספר מעגלים סביב העסק שלי ולכל אחד Bid בהתאמה. לדוגמא, נניח שהעסק שלי הוא מסעדה אז ניתן לקבוע רדיוס של 1 ק”מ ולתת Bid גבוה, נניח ב 30% ורדיוס נוסף של 5 ק”מ ולתת Bid גבוה ב 15%. כמובן שלכל עסק יש להתאים לפי המאפיינים שלו. הכוונה כאן למשוך לקוחות שנמצאים “קרוב” לעסק שלי, להגיע אליו פיזית ולכן למרחק יש משמעות. גוגל ממליצים לקשור את כרטיס My Business ל AdWords .
  • מודעה – הוספת תוספים למודעה והגדרת המודעה כך שימשכו לקוחות להגיע לעסק שלי.

כיצד מודדים את הקשר בין פרסום דיגיטלי לקנייה שמסתיימת בחנות שלי?

חשוב להבין שהמדידה אינה מדויקת ב 100% אולם אנו נעשה שימוש בכלים שגוגל מספקים לנו ובמידע שמצטבר על המכירות בפועל בעסק שלנו, על מנת למדוד זאת. הדרך הבסיסית למדידה היא בדיקה של כמות הקליקים שנעשו על מיקום העסק Location וגם על הכוונה אל העסק  Location Direction . מתוך הכמות הזאת אפשר לקבוע אחוז משוער של לקוחות שהגיעו פיזית לחנות שלי. נניח כמות הקליקים המצטברת בחודש, על פי מיקום, היא 1000 אז אפשר להניח ש 30% הגיעו שזה יוצא 300 לקוחות בחודש. זה כמובן לא מדויק ב 100% אולם מתבסס על מדידה והנחות יסוד. כאשר עושים השוואה אל מול הגידול במכירות, כתוצאה מהגידול של 300 לקוחות בחודש, ניתן להעריך כמה באמת ביצעו רכישה ולפי זה לדעת את אחוז ההמרה. גוגל ממליצים לקבוע נוסחה.

דרך נוספת, יותר מדויקת, מתייחסת להצלבת נתונים בין הקלקה על מודעה ברשת החיפוש או רשת המדיה לבין הביקור הפיזי של הלקוח בחנות שלי ב 30 הימים האחרונים. מידע גיאוגרפי שנאסף ונשמר על הלקוחות מסייע לגוגל להגדיר מדד זה. גוגל אוספים מידע על ביקורים פיזית של לקוחות ב 200 מיליון מבנים ברחבי העולם תוך ניסיון לשפר את המידע ולהבחין בין ביקור בחנות שלי לביקור בחנות שסמוכה אלי. זה כמובן מותנה שהלקוחות ישתפו את המיקום שלהם ( על פרטיות דיברנו? ). גם כאן המידע אינו מדויק ב 100%. חשוב לציין שמדידה זו רלוונטית רק לחלק מהמפרסמים, וכל מפרסם צריך לבדוק האם המידע רלוונטי אליו.

אני מציג לכם את התנאים הבסיסים שגוגל פרסמו על מנת להיות כלולים ברשימת מפרסמים זו.   במידה ואתם כלולים אז תוכלו לראות את המידע ב Shop Visit Report (המידע זמין בחינם ועדכני ל 48 השעות האחרונות).

  • Have multiple physical shop locations in eligible countries. Ask your account representative if shop visit conversions are available in your location.
  • Receive thousands of ad clicks and many shop visits.
  • Have a Google My Business account linked to your AdWords account.
  • Create each of your shop locations in your Google My Business account.
  • Have at least 90% of your linked locations verified in Google My Business.
  • Ensure that location extensions are active in your account.
  • Have sufficient shop visits data on the backend to attribute to ad click traffic and pass our user privacy thresholds

לקבלת מידע נוסף מגוגל על Store visit Conversion לחץ כאן.

פנו אלינו עכשיו ותלמדו לקבל יותר. קידום אתרים בגוגל זה נובהמור